Jsme největší úpravce koncernových vozu v Čr a Sk

Škoda Superb 3 2,0 TSI 200kW -> 325kW APR Stage 3 DTR

Škoda Superb 3 2,0 TSI 200 kW

Vrcholná motorizaca 2,0 TSI dostala mezi lety 2018 - 2021 verzi 200kW. Ta se vyznačovala sníženým výkonem, absencí nepřímých vstřikovačů, ochuzením o klapkový výfuk a mdlejším projevem bez výraznější výkonové křivky. Tento motor lze točit kam až člověk chce, ale prostě se ve vyšších otáčkách toho moc neděje. Naopak ale benefituje z nové sedmistupňové převodovky DQ381, která oproti předešlé verzi výrazně snížila spotřebu paliva a zlepšila komfort při dálniční jízdě. O tomhle Superbu jsou na interentu různé recenze, nicméně my bychom Vám ho rádi představali z pohledu možností úprav. Víme moc dobře, že je zde velké množství lidí, kteří své vozy upraví a tohle představení je tak určeno primárně jim. 

Vzhledem k tomu, že tahle verze Superbu cenově celkem výrazně spadla a přiblížila se předešlé 206kW verzi, tak se postupně stane velmi oblíbeným terčem úprav. A my jednoduše říkáme ANO, MÁ VÝZNAM.

Již základní APR Stage 1 úprava řídící jednotky motoru posune projev motoru tam, kde by měl být již v seriovém stavu. Motor získá živější projev a propůjčí vozu výraznější zátah ve středních a vyšších otáčkách. Ono se může zdát, že 200kW je hodně, ale je potřeba říct, že Superb je těžké auto a pohon 4x4 na mechanických ztrátách také trochu ubere. Takže za nás je alespoň základní Stage 1 téměř nutnost, aby měl člověk v pravé noze při předjíždění trochu jistoty a bezpečí. U této základní úpravy nejsou potřeba žádné komponenty navíc a jedná se tak z pohledu investic do úpravy nejefektivnější řešení. 

Stage 2 má oproti Stage 1 výrazně navrch ve středních a vyšších otáčkách. Již od 3800ot je rozdíl velmi citelný a auto získá výraznější výkonovou špičku. To spolu s protáhlým maximálním točivým momentem do vyšších otáček a naladěním převodovky, která při plném plynu točí výsoko, dělá výraznou změnu. Stage 2 vyžaduje dosazení dalších komponent jako jsou Sportovní sání nebo Intercooler kit. Tyhle dva díly jsou klíčové k tomu, abyste ze svého motoru získali dalších 20koní / 10Nm navíc a zlepšili zrychlení ze 100-200 o 0,7s. To není úplně málo jak se může zdát a za volantem je to znát.

Maximální výkon, který umíme v rámci APR úprav a se zachování emisí je 440 koní a 540Nm. Je to další skok ve výkonu, který propůjčí Superbu dynamiku, kterou má třeba i AUDI RS4/RS5 Coupe. Zátah od středních otáček do posunutého omezovače v 7300 otáčkách je něco, co byste čekali spíše od aut o kategorii výše. Nicméně Superb s jeho dobře naladěným podvozkem si s touhle porcí výkonu hravě poradí a nemá s tím žádný problém. Stále tak můžete mít velmi komfortní vůz, který Vás při běžném použití nebude nijak omezovat. Naopak, odemkne mu výkon, který i vy rádi často využijete. Jedná se o jedno z nejpříjemnějších řešení, které lze v běžném provozu používat a nebude překážkou ani při cestách do zahraničí, kde auta, která mají třeba odstraněný katalyzátor, jsou pokutována horentními částkami více jak 4000 EUR. Oproti Stage 2 je u této verze potřeba navíc APR DTR Turbodmychadlo a v rámci Superbu/Arteonu/Passatu i odstranění restriktivního středového tlumiče výfuku.

Co se týče převodovky, tak tu doporučujeme upravit již u Stage 1 úpravy. Ani ne tak kvůli výdrži, ale kvůli tomu, jak moc to auto vylepší. Zlepší se logika řazení, omezí se podtáčení motoru, zlepší se kick down a je možnost nastavit plně manuální režim v M. S vyššími úpravami je její úprava již nustnost kvůli ochraně spojek, na které začne působit vyšší tlak oleje a ony tak přes vyšší svornost přenesou zvýšený točivý moment motoru, aniž by jim hrozil prokluz a tím i zničení.

Zlepšení brzd a jízdních vlastností je pak již něco, co by mělo být samozřejmostí. Žádné RS / S / AMG / M auto nemá stejné brzdy nebo stejně naladěný podvozek jako základní modely. Pokud zvyšujete výkon vozu, je potřeba to brát trochu komplexněji a upravit i tyto aspekty, aby byla úprava vyvážená. Se sportovními pružinami od ST Suspensions získá Superb větší jistotu, zvlaště pak v režimu Sport budou fungovat znamenitě. V režimech Normal a Eco bude auto stále celkem plavné a komfortní. Při plném využití výkonu jsou jistější jízdní vlastnosti klíčové pro vyšší bezpečnost a ST pružiny se nám osvědčili jako skvělá úprava.

Pro základní zlepšení brzd používáme náš Clubsport S brzdový kit, se kterým máme velmi pozitivní zkušenosti. Zlepší brzdný účinek, zamezí vadnutí a celkově výdrž brzd se zlepší. Zde jsme brzdy dále vylepšili o pancéřované hadice, které zlepší ostrost a dávkování brzdného účinku.

Náš verdikt nad touto verzí je jednoznačně pozitivní. Již základní APR Stage 1 úprava z toho dělá použitelné auto a nebude štvát nedostatkem dynamiky, kterou byste od vrcholné motorizace očekávali. Jistejší jízdní vlastnosti a zlepšený brzdný účinek je něco, co oceníte vždy. Maximální výkon u APR Stage 3 DTR úpravy je již jen třešničkou na dortu, pro kterou pokud se rozhodnete, tak nebudete litovat.

Stejnou konfiguraci úprav jistě využije hodně zákazníků, však prodeje APR DTR Turbokitů předčily naše očekávání. Nicméně i zde je mnoho příležitostí, jak Superba dále vylepšit. Ať již výkonnějšími brzdami nebo pokročilejším podvozekem KW DCC, který je na Superbu fenomenální. Dají se přidat tužší Stabilizátory nebo Silentbloky, které dále posunou jízdní vlastnosti na vyšší úroveň bez nějakých ústupků v komfortu. Podvozek se dá vylepšit i o samosvorné diferenciály, lehčí kola atd atd. O zvuku výfuku ani nemluvě. Možností je opravdu hodně.

Rádi Vám vždy úpravu připravíme přímo pro Vás. Stačí nás kontaktovat na Tel: 721 121 000 (Po-Pá 9-17h) nebo na emailu: info@autowerks.cz Pokud se stavíte u nás na showroomu v Praze Běchovicích, tak Vám budeme moci jednotlivé díly i fizicky předvést.

Výkon:

Zrychlení:

Fotogalerie:

Použité komponenty



Českobrodská 179
Praha - Běchovice
19011

+420 721 121 000

Po-Čt: 9:00-12:00 a 13:00-17:00
Pá: 9:00-12:00 a 13:00-16:00