VW Arteon 2,0 TSI 375hp Svižný parťák

V poslední době jde vývoj automobilů trochu jiným směrem, než jakým by je řidiči chtěli mít. Utlumené motory, křečovité podtáčení motoru a prostě téměř žádné emoce. I tento vůz byl z uživatelského pohledu tak špatný, že ho majitel po pár měsících chtěl prodat. Nicméně nakonec se rozhodl mu dát ještě šanci, nechal ho upravit u nás a zde je výsledek. 

Od začátku bylo jasné, že zde nepůjde o nějakou výraznější úpravu, ale jen o doladění, aby byl vůz více příjemný a aby se zbavil několika neduhů. Prvním problémem byl výkon, který i přes slibných papírových 200kW, nebyl žádná slavá, viz graf zrychlení níže. Motor 2,0 TSI zde přidušený filtrem pevných částic má velmi nepřesvědčivý charakter. Mdlé reakce, tupý nástup točivého momentu, nepřesvědčivé zrychlení, kde celou dynamiku navíc podkopávalo ještě naladění převodovky. 

Začalo se tedy s úpravou motoru, který dostal APR Stage 1 úpravu řídící jednotky. Vzhledem k tomu, že se dosadilo kompletní sportovní sání od Racingline Performance, větší a účinnější intercooler kit od do88, tak se mohla aplikovat silnější verze chiptuningu od APR, která vykouzlila příjemných 375hp a 505Nm. Zde se nezlepšil jen výkon, ale také reakce motoru, nástup točivého momentu je velice znatelný a i takto těžké auto dokáže již solidně rozhýbat. Zrychlení ze 100-200km/h jsme tak zlepšili o celých 27%! z 18,03s na příjemných 13,15s. To už je obrovská změna a předjíždění aut na cestách již nebude jak za trest, ale bude rychlé a tím i bezpečné. Motor jsme dále podpořili lepším olejem. Místo 0w20 jsme při jeho výměně nalili syntetický Mobil 1 0w40, který si lépe poradí se zvýšeným výkonem.

Motor by byl vyřešený, takže se naše pozornost ubrala na naladění převodovky. Podtáčení motoru nepoškozuje jen nervy řidiče, ale trpí také setrvačník a písty motoru, které rády prasknou, když se v nízkých otáčkách špatně zapálí směs. Zde se použila úprava Stage 2+ od TVS Engineering. Převodovka tedy začala držet motor ve vyšších otáčkách, které nyní na "D" nepadají pod 1500ot/min. Režim "S" se drží jen o 400ot/min výše, aby i ten byl použitelný. Nicméně při prudčím sešlápnutí plynu reaguje na podřazení rychleji. Režim "M" jsme udělali plně manuální, takže převodovka již sama nepřeřadí na další stupeň a navíc reakce od pádel jsou rychlejší. Zlepšení doznal i "Kick down", který rychleji podřadí na rozumnější rychlostní stupeň, a tím tak zkrátí prodlevu mezi sešlápnutím plynu a akcelerací auta.

Co se týče jízdních vlastností, tak zde jsme dosadili sportovní pružiny od ST Suspensions, které si dobře rozumí s DCC tlumiči. Auto je tak stále pohodlné, ale získalo na jistotě, kterou s plavným chováním vozu na sériových pružinách nemělo. 

Za nás se tak auto posunulo o veliký kus dál s pořádným zaměřením na řidiče. Motor má dobré reakce, zvýšený výkon, dobré dávkování výkonu, nepodtáčí se, auto dobře sedí a díky snížené světlé výšce i skvěle vypadá. Máte zájem o úpravu svého vozu? Pak nám napište na info@autowerks.cz


MIlltek
Forge
Českobrodská 179
Praha - Běchovice
19011

+420 721 121 000

Po-Čt: 9:00-12:00 a 13:00-17:00
Pá: 9:00-12:00 a 13:00-16:00