Představujeme Vám další kompletně upravený vůz, který jsme měli možnost postupně upravit až na maximum. Začalo se základní úpravou řídící jednotky od APR na fázi "Stage 1", která zvýšila výkon na 445hp a 505Nm. S touto úpravou vůz ožil hlavně ve vyšších otáčkách a získal výraznější výkonovou špičku. Zlepšilo se i dávkování výkonu, kdy plynový pedál získal lineární chod.
Následně jsme dosadili horní řemenici kompresoru, ke které jsme upravili řídící jednotku motoru APR úpravou "Stage 2". Z této konfigurace jsme získali 467hp a 548Nm. Díky zvýšení točivého momentu i výkonu v celém spektru otáček je rozdíl velmi výrazný. Zvláště vyšší točivý moment se k takto těžkému vozu se 4x4 hodí více a auto dokáže velmi příjemně rozhýbat. Vedlejší efekt je ten, že se motor stal lehce ostřejším, a tak rychleji reaguje na povely od plynového pedálu.
Ve třetím kroku jsme motor osadili ještě spodní řemenicí, která dokáže roztočit kompresor ještě trochu rychleji, aby se ještě trochu zvýšil plnící tlak. Vzhledem k tomu, že s vyšším plnícím tlakem rostou i teploty nasávaného vzduchu, tak jsme dosadili ještě účinnější chladič, abychom teploty vrátili do přijatelných mezí. Motor jsme doladili ještě sportovním karbonovým sáním od APR a od stejné firmy jsme upravili i převodovku, aby si lépe poradila s výšším výkonem, zlepšila se logika řazení, zrychlilo se řazení a mohl se nastavit variabilní launch control. Výsledek byl působivých 477hp a 580Nm. Motor se zase lehce přiostřil, lehčeji se vytáčel a celkově s vozem dokázal velmi lehce zahýbat. Díky úpravě převodovky byl vůz jak velmi rychlý, tak také velmi příjemný pro běžné ježdění.
V posledním kroku jsme dosadili větší škrtící klapku APR Ultracharger kit, ke kterému jsme doladili řídící jednotku na fázi APR Stage 2+. Dostali jsme se tak na konečných 503hp a 604Nm. Motor se díky větší škrtící klapce ještě více přiostřil, reakce na povely plynu jsou tak opravdu bleskové. Kdo má rád silné atmosféry, které jdou rychle do otáček, tak tohle je přesně ten projev, který by fajnšmekři chtěli. Točivý moment 600Nm dokáže katapulovat vůz do vyšších rychlostí z téměř jakýchkoliv otáček během mrknutí oka. Díky zadnímu sportovnímu diferenciálu neměl vůz žádný problém projet zatáčky bokem. Z tohoto vozu se tak stalo velmi solidní sportovní a zábavné náčiní, se kterým se dá velmi pohodlně jezdit každý den.
Kdo přemýšlí nad AUDI RS4 nebo RS5 4,2 V8 450hp, tak by se měl zamyslet i nad touto úpravou, protože RS4/5 je co se týče výkonu, dynamičnosti a reakcí motoru pouze chudý příbuzný. S úpravou dalších částí vozu, aby se těmto vozům mohla S4 rovnat i jinde, než při zrychlení, také rádi pomůžeme. To už je maličkost.
Grafy výkonu zleva od Stage 1, až po Stage 2+ Ultracharger. První dvě měření byly na brzdě MAHA u firmy Dieselpower s.r.o. a poslední dvě díky větším nárokům na chlazení u firmy Autotechnologi.
Použité komponenty
Zvýšení výkonu
APR Stage 2 úprava řídící jednotky chiptuning AUDI S4 S5 B8 3,0 TFSI V6
DPP-3.0T-PS
29 063 Kč
Skladem více než 5 Ks